Wednesday, May 29, 2013

To Be Good? or To Be Good?

Assalamualaikum y'all!

Yea I know, I know... haven't update my blog for like emhh few months? yea rite.. been busy with campus life and so.. doing degree is killing me man.. sue me but that's the truth.. ouh yes before I forgot how's everyone back there? doin' fine guys? good? Alhamdulillah hope semua sihat wal'afiat lah ye..

So today's topic pasal baik vs. buruk.. can anyone define me baik? and can anyone tell me what is the bad thing? sebab i quite confuse with this, no?  baru je lepas membaca buku yea penulis kesayangan saya Hlovate which is Anthem and yes lagi sekali Hlovate bawak saya masuk ke dalam hidup "itu" mengenal sesuatu yg selama ini boleh kata di abaikan.. dan betul lah dia berdakwah secara penulisan.. from aA+bB, Schuberts, Pelangi, Rooftop rant, 5Tahun 5Bulan, Versus, Contengan jalan sampai la dekat Anthem ni semua pun pasa mcm mana nk jd baik, dan seriously semua tu terkena pada diri sendiri.. classified my self? biar lah Allah je yang tahu...



so as we know and as I knw that my final will be around the corner for this semester and yes I am in the middle of struggling my self untuk semester ni cuz it is the starting of my degree life ... and yea rasanya untu semester ni mmg dah bnyk lah nmpk perangai manusia2 keliling dgn jelas lagi nyatanya :) dan betul lah manusia ni lagi bnyk bercakap dr buat.. dan betul la mmg susah nk masuk dalam "kalangan" itu bila kita sendiri sebenarnya nk cuba ubah untuk sesuatu yg lebih baik...

but somehow, still I wonder knp tiap kali I told my friend that I wanted to be budak "Baik" confirm kena gelak.. is it because of the old me yg sebelum ni dorg kenal or because of they are actually afraid that I won't hang up with them anymore? or sebenarnya dorg takut that I will walk away? could some one define me with that? hmmm.. they judge me before they know me.. mmg typical orang kita mcm tu ke? atau sebenarnya.... haishhh..


Betul la tu mmg sangat unfair sebenarnya...
 
Tapi betul ke kalau nak buat benda baik tu mmg susah ey? mmg payah ey? tp knp bila nk buat benda jahat tu senang sgt? trying to do better things each day but seems like too much of challenge back there.. sometime u will be stuck in the middle of action and think twice on doing right things but u never hesitate  when u wanna do the bad thing.. and yes for that always pray for HIS guide.. so that u won't jump into the hell hole which n which will make u suffer? but after all its ur call back there to do right or do wrong..

Dan mungkin dah tiba masa untuk cuti panjang sem ni rasa mcm bnyk je benda nk buat.. mungkin dah sampai masa nk kukuh kan diri? :) utk umur sekarang ni saya x kisah kalau org ckp knp nk stop from having fun.. but for me u can have fun in lots of way u know? I've been in those night mares and to live up for what I am now.. its like pulling a thorn out of ur eyes.. pain? indeed it is.. and that is why am saying.. the fun life is no longer like I used to be before.. but am still having fun with my family and friend in other way.. and yes utk umur sekarang ni 21 tahun masih muda, knp perlu fikir untuk akhirat? sebab MATI itu x kira umur.. dan saya rasa saya blm cukup prepare lg diri ni untuk menghadap yang HAQ.. kadang2 terfikir.. apa yg nak di jawap? mungkin cuti ni bnyk benda yg boleh di buat.. mcm2 boleh di pelajari.. study for better day... and dah smpai masa untuk lihat ke hadapan.. sebab hidup ni sementara dan kita je yg punya kunci amalan di sana dan dah tiba masanya untuk kita sendiri yg pilih kunci yg mana kita nak untuk memiliki atau pun untuk kita biarkan saja kunci tu pergi.. tapi mampu ke kita nak tahan azab seksa nnt? uhh scary, no? yes? fikir lah sendiri :) sebab i don't have the power of judgment sbb untuk judgment ni Allah je yang buat dan kita hanya follow what he had said in the Quran... and what our Prophet S.A.W had told us before..

The Heaven Keys is with us choose the best..



p/s:  guys I love u more then what you think.. you won't lose me, it just that In Sya Allah with HIS will you guys will have the better me.. I just need your support.. not ur laugh nor ur disappearance .. and seriously I miss you guys big time.. living in this creepy world with out u guys made me suffer more.. but still Allah show me the path to live up.. to breath.. remember how u pull me up from the thorn? n do u still remember how much did I cry for those years? I miss you guys big.. and after all I still am ur baby sister.. :'( so pls stay!

We live in this world as a traveler right? and we travel all the way just to find the right path? So GUIDE me, if am wrong..

No comments:

Post a Comment